Fjord 900 singelmaskin köpes


Moderator: Lars Lundbladh

Lars Lundbladh
Inlägg: 1499
Blev medlem: 26 jul 2003, 23:46
Ort: Sweden
Kontakt:

Re: Fjord 900 singelmaskin köpes

Inlägg av Lars Lundbladh »

Jag var och tittade på båten på hösten för tre år sedan, den låg ute till försäljning av den dåvarande ägaren som begärde över 600 000kr för den. Båten såldes inte då utan lades ut till försäljning på våren hos Karbergskanalens marina.
Den är ok och motorn gick bra när jag testade den, däremot misstänkte jag läckage på toatanken båvilket är vanligt på 900 tanken är orginal i aluminium. Även misstänkt läckage på avgasröret ner mot skölden vilket är vanligt fel på D6 den bör kollas annars kan båten sjunka.
I övrigt var båten ok när jag tittade på den. Jag tyckte dock att den var för dyr i förhållande till skick trots en bra kombination av båt/motor men till rätt pris så är det säkert en bra båt. Lite fix får man räkna. Och byte av toasystem är nog ett måste + koll av motorn. Själv hittade jag en annnan 900 med D6 som jag haft i två säsonger underbar båt/motor kombination. Toatanken har jag bytt ut och jag har en ritning som jag kan skicka om någon skulle behöva en ny.

/Lars
Fjord 900 Dolphin -88 /D6
Ordförande och webmaster i Fjordklubben
MagnusJ
Inlägg: 20
Blev medlem: 12 aug 2016, 22:18

Re: Fjord 900 singelmaskin köpes

Inlägg av MagnusJ »

matt skrev: 02 maj 2017, 20:06 Hej,

Jag är också intresserad av en Fjord med singelmontage, men dom verkar ligga väldigt högt i pris. Nu har den enda som är till salu på Karlbergkanalens marina med en D6-310 sänkts med 50' men ändå 560.000 och då har den gått nästan 700h och är 26 år gammal. Tyvärr missade jag en båt med en helt ny Mercruiser-diesel som fanns till salu tidigare i år. Vad är "rätt" pris på dessa båtar tror ni? Med tanke på att man kan få en tysk 10 år gammal båt i liknande storlek till samma pris (visserligen med bensin): http://www.emarin.se/till-salu/1065/bavaria-27-sport/
Det var jag som blev den lycklige ägaren till den med en näst intill ny Mercruiser-diesel som var till salu I Kristinehamn! :D
Mycket fin båt som e uppdaterad senaste åren
Magnus Jansson Fjord 900 Dolphin
Lars Lundbladh
Inlägg: 1499
Blev medlem: 26 jul 2003, 23:46
Ort: Sweden
Kontakt:

Re: Fjord 900 singelmaskin köpes

Inlägg av Lars Lundbladh »

Grattis till nya båten :)

/Lars
Fjord 900 Dolphin -88 /D6
Ordförande och webmaster i Fjordklubben
MagnusJ
Inlägg: 20
Blev medlem: 12 aug 2016, 22:18

Re: Fjord 900 singelmaskin köpes

Inlägg av MagnusJ »

Tack Lars!
Känns riktigt bra, även om det var långt över vår ursprungliga budget.
Förra ägaren hade varit i kontakt med dig, minns inte exakt om vad, kanske toatank eftersom den ser ut som din!?
Då hade båten en äldre opålitlig Mercruiser-diesel.
Magnus Jansson Fjord 900 Dolphin
Skriv svar