Fjord 21 Weekender


Moderator: Lars Lundbladh

Skriv svar
Jan Brunér
Inlägg: 2
Blev medlem: 28 jun 2006, 12:39

Fjord 21 Weekender

Inlägg av Jan Brunér »

Jag säljer nu min Fjord 21 Weekender (6,5 x 2,5 meter) pga av att familjen har växt ur den. Båten är från början av 70-talet och motorn är ny (ej renoverad) 2010. Det är en sötvattenkyld Volvo Penta 260 hkr med 290 DP-drev med brandsläckarsprinkler som manövreras från förarplats. Inredningen är ombyggd så att sittbrunnen består av 2-sittssoffa om styrbord för förare + passagerare. Under soffan finns ett höj- och sänkbart pentry med gasolkök och vask samt längst under plats för kastruller och annat. På babordsidan finns kylskåp samt hurts med 5 lådor för bestick och torrvaror samt ovanpå 2 stolar. Akteröver finns en bekväm soffa med stuvutrymmen under, samt matbord som bekvämt kan stuvas undan. I ruffen på styrbords sida finns elektrisk toalett med hålltank och mitt emot ett skåp med hyllor för tex. porslin.
I övr: Hydraulstyrning, alla nödvändiga instrument, Wallasvärmare, Garmin 172C kartplotter, trimplan, stävstege, ståhöjd under kapell, badplattform med ankare och Ankarolina, 4 batterier (1 för motorstart), CD-stereo, I ruffen sovplats för 2-3 personer och i minikabinen för 1-2 personer. Båten finns i Stockholm. Mejla mig så skickar jag bilder. janbrun46@hotmail.com
Skriv svar