Kontakt med andra som har 900 Dolphin!

Frågor om Båtar och modeller.
Questions about boats and modells

Moderator: Lars Lundbladh

Skriv svar
BugVirus
Inlägg: 21
Blev medlem: 08 sep 2014, 11:02
Ort: Uddevalla

Re: Kontakt med andra som har 900 Dolphin!

Inlägg av BugVirus »

Hej Stefan, är det er båt som ligger i Jordfalls hamn ikväll? Var där nere och såg till min förtjusning en Fjord 900 ligga där. Den såg riktigt fin ut. Själv har vi en 725:a som ligger i Källviken! Välkommen till klubben!
Fjord 725 SE -86
AQ260A V8 260 hk 290SP
Stefan H
Inlägg: 36
Blev medlem: 31 jul 2010, 13:02
Ort: Uddevalla

Re: Kontakt med andra som har 900 Dolphin!

Inlägg av Stefan H »

Tack!
Nej inte våran, vi ska hämta våran på Tjörn i morgon. Kul att du har båten i Källviken, det är igentligen vår hemma hamn oxå, men platsen vi har är för smal för en 900, vi hade en 24w som såldes i början på sommaren den låg på flytbryggan närmast mastkranen.
Nästa sommar hoppas jag att vi kan ligga i Källviken igen.

Och Joakim och Karin!
Grattis till eran fina 900, den var vi också å lade bud på i början av sommaren men då fick ni den istället, men vi hittade en annan! :D
// Fjord 900 Dolphin "Doris"
Lars Lundbladh
Inlägg: 1499
Blev medlem: 26 jul 2003, 23:46
Ort: Sweden
Kontakt:

Re: Kontakt med andra som har 900 Dolphin!

Inlägg av Lars Lundbladh »

Hej!
Välkomna alla nya 900 ägare och kul att ni hittat till oss på Fjordklubben :D

Efter två andra Fjord båtar (21W och 815SSE) blev även jag med en 900 Dolphin -88 med en D6/310 under hösten 2014, jag har nu jobbat en hel del med den sedan dess, här kommer ett axplock av renoveringar och förbättringar:

* Toasystemet är utbytt och tanken som är i aluminium är en "tickande bomb" dvs. en tidsfråga innan det går hål i den. Jag ha tagit fram nya ritningar
och låtit tillverkat en ny tank, den som behöver ritningar kan höra av sig till mig.
Toa Fjord 900.JPG
* Den gamla Wallas fotogenspisen är utbytt till en Origio A200
Origo A200.JPG
* Iläggskivan/bordet under U soffan i aktern är kompletterat med ett enklare bord som placerats i egentillverkat fäste under sidosoffan
Fjord 900 bord.JPG
Fler 900 tips finns att läsa i tidningen Praktiskt Båtägande Nr 12 2015 (tillgängligt online för prenumeranter)

Eftersom båtarna har olika motorer med både enkel och dubbelmontage finns det lite olika lösningar och möjligheter till placering och nyttjande av utrymmen för stuvfack osv.

Just nu pågår montage av en vatten tankmätare (ultraljuds givare), återkommer med detta projekt i detalj. Tänker även låta nytillverka den nedre instrumentpanelen i höst/vinter hör av er om ni är intresserade.

/Lars
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Fjord 900 Dolphin -88 /D6
Ordförande och webmaster i Fjordklubben
Stefan H
Inlägg: 36
Blev medlem: 31 jul 2010, 13:02
Ort: Uddevalla

Re: Kontakt med andra som har 900 Dolphin!

Inlägg av Stefan H »

Våran Doris
image.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
// Fjord 900 Dolphin "Doris"
TomasR
Inlägg: 121
Blev medlem: 08 aug 2012, 15:43
Ort: Stockholm

Re: Kontakt med andra som har 900 Dolphin!

Inlägg av TomasR »

Vacker!

/Tomas
Tomas
----------------------------------
Fjord 900 Dolphin
2x225 HP V8:or
Här skriver jag om min båt - http://www.fjordclub.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=1044
Skriv svar