Bord i sittbrunnen.

Frågor om Båtar och modeller.
Questions about boats and modells

Moderator: Lars Lundbladh

Skriv svar
Maggie
Inlägg: 9
Blev medlem: 16 okt 2013, 10:59

Bord i sittbrunnen.

Inlägg av Maggie »

Hej!

Är det någon som har en "fiffig" idé ´på ett behändigt bord i sittbrunnen som man på något sätt kan montera fast? Har en Fjord Dolphin 775. Om bilder finns är jag tacksam om du/ni kan visa dom.

/MEA
Cruiser27
Inlägg: 87
Blev medlem: 20 feb 2012, 20:57
Ort: Ljungskile

Re: Bord i sittbrunnen.

Inlägg av Cruiser27 »

Hej, det här ser ut som en klassisk variant: http://www.blocket.se/goteborg/Fjord_Do ... w=1&last=1

MVH, Kim
Selcruiser 27 med Hyundai S250
grävling
Inlägg: 49
Blev medlem: 01 aug 2012, 23:21

Re: Bord i sittbrunnen.

Inlägg av grävling »

Hej
vi funderade ganska länge på hur vi skulle lösa det med bord i vår Fjord Dolphin 775. Det blev ett bord som man kan skjuta ihop på bredden så det blir hälften så brett, så monterade vi två st golvplattor och då kan vi sätta undan bordet bakom förar soffan. Nu har vi ställt undan vår båt för vintern men jag kan fota och maila dej bilder bara jag får lite tid på mej.
Om du mailar mej din mailadress till christer.edvinsson@telia.com så kan jag skicka lite bilder.Det ihopskjutbara bordet
var ganska dyrt och jag fick ändra ganska mycket på dess funktion för att få det bra.Det fins en modell att köpa som man viker in sidorna på för att få det hälften så brett, möjligen så väljer man den modellen istället.Men jag skickar bilder om du vill
TomasR
Inlägg: 121
Blev medlem: 08 aug 2012, 15:43
Ort: Stockholm

Re: Bord i sittbrunnen.

Inlägg av TomasR »

Hej.

Om sittbrunnen är likadan i dolphin 900 är jag också intresserad att se bilderna.
Lät som en intressant lösning!
Kan man ha solbäddsbordet kvar samtidigt?

Bilder går bra publicera här i forumet också om man är medlem. Annars kan jag hjälpa till publicera dem här i ett inlägg.

Hälsningar
Tomas
----------------------------------
Fjord 900 Dolphin
2x225 HP V8:or
Här skriver jag om min båt - http://www.fjordclub.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=1044
grävling
Inlägg: 49
Blev medlem: 01 aug 2012, 23:21

Re: Bord i sittbrunnen.

Inlägg av grävling »

Hej
Det går bra att ha solbäddsbordet kvar det är bara att skjuta ihop bordet och plasera det bakom förarsoffan när
man vill använda solbädden återkommer med bilder
grävling
Inlägg: 49
Blev medlem: 01 aug 2012, 23:21

Re: Bord i sittbrunnen.

Inlägg av grävling »

Här kommer lite bilder på bordet det går bra att vrida bordet om man vill ha det på andra ledden
bild 1.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
grävling
Inlägg: 49
Blev medlem: 01 aug 2012, 23:21

Re: Bord i sittbrunnen.

Inlägg av grävling »

Här kommer två bilder till som kan vara bra att tänka på luckan som sitter i golvet nedanför förar soffan
är ganska smal så jag gjorde en hake för att den ej skall ha möjlighet att tippa bakåt och så förstärkte jag bordinfästningen på undersidan
bild 4.JPG
bild 5.JPG
Mvh Christer
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
TomasR
Inlägg: 121
Blev medlem: 08 aug 2012, 15:43
Ort: Stockholm

Re: Bord i sittbrunnen.

Inlägg av TomasR »

Snygg lösning!
Den tål definitivt att tänka på. Bra med förstärkning både bord och lucka. Bord med en stolpe i mitten av sittbrunnar har tendens att bli veka efter ett tag eftersom man använder de som stöd när man rör sig runt :? :D
Tomas
----------------------------------
Fjord 900 Dolphin
2x225 HP V8:or
Här skriver jag om min båt - http://www.fjordclub.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=1044
grävling
Inlägg: 49
Blev medlem: 01 aug 2012, 23:21

Re: Bord i sittbrunnen.

Inlägg av grävling »

Jag tycker det är viktigt att nämna att det bord vi köpte var jag ej nöjd med, :evil: dom två ytter sidorna ville falla ifrån mitteskivan av sej själv när bordet var utdraget till full bredd.Jag monterade en expander lina på undersidan mellan ytterskivorna som drar dom mot mittenskivan.Möjligen väljer man modellen som man viker in sidorna på. Men förövrigt blev vi mycket nöjda med att kunna flytta på bordet bakom förarsoffan
/Christer
Skriv svar