Någon som råkat ut för något liknande ?
vid prov tryckning 9 timmar med tryck sjönk trycket 0,1 bar med tomt drev ingen olja i drevet
men vid det bakre hålet hade olja sipprat fram. hålet är inte in i växelhuset utan i hålrummet innanför.
Drevet inne för svetsning
hur kan hålen bara uppstå är det en dålig gjutning eller strömmar ? (kan inte klistra in någon bild tyvärr
Hej Lars ja underhuset fans lite mer när vi slipade upp det så det blev nästan en och en halv 5 krona innan det blev frisk metall
Men förstår inte riktigt hur det blivit så ser ut som det kommer inifrån. Drevet gjutet 1986 troligen dålig gjutning eller ?
Gissar på dålig gjutning och galvanisk korrosion, som sagt ovanligt fel men jag har sett det någon gång förut på bland annat segelbåtsdrev.
Det går givetvis att byta till nytt underhus, är det 280 DP eller 290/DP- underhus.
/Lars
Fjord 900 Dolphin -88 /D6
Ordförande och webmaster i Fjordklubben
Hej igen efter många turer har jag fått hem allt man beställt. Provtryckning 1,4 bar efter 6timmar sjunkit till 1,3 bar inget som bubblar när vi kör såpvatten
Vacumsugit ståt i 6 timmar något har sjunkit något men inte lika mycket som när vi tryckte men vi vacum säger bara med 0,5 bar
Är det något att leta läckor eller är det ok ?