Är det någon som låtit svetsa en ny vattentank till sin Dolphin 900 och har ritning till tanken?
Och kanske kan tipsa om en bra verkstad i Göteborgstrakten som har rimliga priser?
Ritning till vattentank Fjord 900
Moderator: Lars Lundbladh
Ritning till vattentank Fjord 900
Fjord 900 Dolphin -87 2xAD31
Vår båttråd: viewtopic.php?f=5&t=1674
-
Dolphin 900 2xad41
Re: Ritning till vattentank Fjord 900
Länge sedan ser jag men hur gick det för dig med detta? Funderar på att byta ut originalet jag med. Den börjar ju bli några år nu.
Hej!
Den gamla vattentanken är fortfarande kvar, andra jobb har gått före men den kommer att bytas på sikt.
Framförallt för att vattnet får en bismak av den, men både septiktank och bränsletanken är bytta mot nya i rostfritt.
Hittar jag ingen ritning tänkte jag ta ut tanken och lämna in den den till någon firma och be dem göra en likadan i rostfritt helt enkelt, men det lär nog kosta en rejäl slant?
Har du köpt din Dolphin nyss? Välkommen hit i så fall!
/Martin
Den gamla vattentanken är fortfarande kvar, andra jobb har gått före men den kommer att bytas på sikt.
Framförallt för att vattnet får en bismak av den, men både septiktank och bränsletanken är bytta mot nya i rostfritt.
Hittar jag ingen ritning tänkte jag ta ut tanken och lämna in den den till någon firma och be dem göra en likadan i rostfritt helt enkelt, men det lär nog kosta en rejäl slant?
/Martin
Fjord 900 Dolphin -87 2xAD31
-
Dolphin 900 2xad41
Jag köpte den våren 24 men har inte riktigt tagit tag i medlemsskap här förrän nu tyvärr. Förra vintern så var det motorer drev och sköldar som fick kärlek så inte modellspecifika ändringar.
-
Lars Lundbladh
- Kontakt:
Jag ritar gärna upp vattentanken i CAD om någon ger mig bilder och mått på tanken.Makro skrev: 02 nov 2025, 09:15 Hej!
/Martin
Som ni vet får ni gärna mejla mig om någon vill ha en ritning på toatanken.
/Lars
Fjord 900 Dolphin -88 /D6
Ordförande och webmaster i Fjordklubben
Ordförande och webmaster i Fjordklubben