Hej,
Jag har sedan förra året en fantastiskt fin Fjord 21 HT från ca '73 som jag njuter mycket av. En fundering som uppkommit gäller dörren som ska kunna sättas in för att stänga. Mitt antagande är att detta är av originalutförande.
Dörren är tvådelad med ett gånggärn, och dörrhålet har vertikala lister på insidan där nere (ej lister på utsidan) samt ett lås i taket. Jag kan inte för mitt liv förstå hur dörren ska kunna stanna kvar i stängt läge, då den är benägen att falla ut utan lister på utsidan. Min fråga lyder således: Saknas det något här, e.g. lister, eller något på dörren? Eller är detta rentav en icke-originallösning som inte fungerar. Tacksam för svar från någon som vet hur originaldörren fungerade.
Mvh,
Carl
Innerdörr till Fjord 21 HT
Moderator: Lars Lundbladh
-
thegardener
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 27 apr 2026, 11:04
Re: Innerdörr till Fjord 21 HT
Jag bifogar några bilder i nedan länkar:
https://ibb.co/HDFxVBVx
https://ibb.co/xV9CZZP
https://ibb.co/Kc2y3MpD
https://ibb.co/vCmFHXv4
https://ibb.co/HDFxVBVx
https://ibb.co/xV9CZZP
https://ibb.co/Kc2y3MpD
https://ibb.co/vCmFHXv4
-
Lars Lundbladh
- Inlägg: 1545
- Blev medlem: 26 jul 2003, 23:46
- Ort: Sweden
- Kontakt:
Re: Innerdörr till Fjord 21 HT
Hej
Se bild /Lars
Se bild /Lars
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Fjord 900 Dolphin -88 /D6
Ordförande och webmaster i Fjordklubben
Ordförande och webmaster i Fjordklubben
