Båtnytt nr4 1999


Moderator: Lars Lundbladh

Skriv svar
Jolin
Inlägg: 39
Blev medlem: 27 aug 2013, 15:02

Båtnytt nr4 1999

Inlägg av Jolin »

Hej!
Undrar om någon här har samlat på sig Båtnytt nr 4 1999 och känner att han/ hon är klar med denna.
Jag önskar köpa denna då den innehåller en test av Fjord 27.
Det har nu kommit till min vetskap att just denna Fjord 27 ( Green Pearl) är den båt jag införskaffade i höstas.
Det skulle ju vara trevligt att äga även detta nummer då det är en del av båtens historia;-)

Med vänlig hälsning,
Joakim
barlen
Inlägg: 84
Blev medlem: 17 aug 2007, 18:50

Re: Båtnytt nr4 1999

Inlägg av barlen »

Hej. Jag har själv en Cruiser 27, skulle vara kul att läsa om den !
Hälsningar Lennart
fjord900
Inlägg: 278
Blev medlem: 10 jan 2006, 22:37
Ort: Stockholm

Re: Båtnytt nr4 1999

Inlägg av fjord900 »

Tjena!

Ett tips är att mejla förlaget. Jag har själv lyckats fåt tag på närmare 10 är gamla nummer på det sättet.

Om du har vägarna förbi Stockholms stadsbibliotek, (eller annat bibliotek som har tidskrifter) så kan de plocka upp riktigt gamla årgångar ur arkiven. Sen utnyttja man deraskopiator och kopierarartikeln. Gjorde själ samma sak, fast beträffande
andra båtmodeller o fabrikat. Då kunde man söka på Vi båtägare o Båtnytts hemsida efter i vilka nummer man publicerat tester med fabrikat och modell som sökord.
Lars Lundbladh
Inlägg: 1499
Blev medlem: 26 jul 2003, 23:46
Ort: Sweden
Kontakt:

Re: Båtnytt nr4 1999

Inlägg av Lars Lundbladh »

Hej Joakim,

Fjordklubben har de flesta tidningar med Båttester, av någon anledning vekar tyvärr just detta nummer av Båtnytt ha försvunnit ?
Hör av er om det är något ni söker eller om ni har något material som ni vill dela med er av.

Du kan försöka kontakta Båtnytt/Egmond direkt, förr sålde de kopior på testerna men eftersom Båtnytt och Vi Båtägare nu flyttat till Egmond där även Praktisk Båtägande finns har man ändrat på hemsidorna och tjänsten verkar inte finnas på hemsidan längre.
Kolla med redaktionen först.
Jag letar vidare, Fjordklubben bör få tag på denna artikel.

/Lars
Fjord 900 Dolphin -88 /D6
Ordförande och webmaster i Fjordklubben
Jolin
Inlägg: 39
Blev medlem: 27 aug 2013, 15:02

Re: Båtnytt nr4 1999

Inlägg av Jolin »

Hej!
Jag har mailat förlaget, tyvärr hade dom ej detta nummer kvar.
Dom trodde att dom hade testet på en pdf på en cd i någon låda och ifall dom hittade det skulle jag få det.
Jag får leta vidare så länge, vill försöka hitta själva tidningen. Det skulle vara roligt att äga den;-)
Skriv svar