Fjord 28 CC?

Frågor om Båtar och modeller.
Questions about boats and modells

Moderator: Lars Lundbladh

Skriv svar
cepe
Inlägg: 181
Blev medlem: 18 okt 2003, 08:59
Ort: Norway
Kontakt:

Fjord 28 CC?

Inlägg av cepe »

Det er en båt jeg så til salgs på Finn.no for mange år siden som skulle være en Fjord 28-fot skjærgårdsjeep ("Center Console"?). Det kunne være en Fjord, men jeg mistet track på den. Nå er den til salgs igjen http://www.finn.no/finn/boat/used/objec ... e=60483149 og jeg har vært i kontakt med selger for å få noen opplysninger.
fjord28wa-4.jpg
Båten ble bygd av Fjord på bestilling av en skibsreder på Tjøme i 1998. Det er en rotete tid i Fjords historie. Det ble med den ene båten. Formene ble skal befinne seg i Arendal og det skal være bygd en til selvbygd av samme formene som går i Nissevann innenfor Arendal.

Båten ble forrige gang solgt fra skipsreder til nåværende eier i 2009.

fjord28wa-2.jpg
fjord28wa-6.jpg
fjord28wa-9.jpg
fjord28wa-7.jpg
Jeg venter på bilde av serienummerskiltet men jeg tror dette kan vøre en legitim Fjord. I så fall har jeg oppdaget en ny modell jeg ikke visste om.

--cepe
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
fjord900
Inlägg: 278
Blev medlem: 10 jan 2006, 22:37
Ort: Stockholm

Re: Fjord 28 CC?

Inlägg av fjord900 »

Skickligt grävjobb Cepe. Precis som när astronomer finner en ny stjärna tycker jag att du kan få den döpt efter dig. Fjord 28 CEPE :D .
Skämt åsido, intressant att se att Nimbus inte var först ut med side-wall konceptet. En fantastisk vacker väder cruise med kunder båt, som verkligen anstår en skepps-redare. Rejält drink pentry ute, så man kan servera sällskapet en grogg till utsikten.

Ser fram mot fler detaljer från dig.

Allt gott!

/Thomas
TomasR
Inlägg: 121
Blev medlem: 08 aug 2012, 15:43
Ort: Stockholm

Re: Fjord 28 CC?

Inlägg av TomasR »

Hej

Ja jag såg denna annons också och blev mycket intresserad av vad det är för båt. Min första tanke var att det var en prototyp som bara blev en båt, men att det var ett beställningsjobb var ju ännu bättre. Har inte sett denna förut heller.

Vet vi något om vad det är för skrov? För 1998 var det väl endast Terne båtarna som tillverkades i stort sett? Kan det vara en 28 terne skrov med annan inredning? Eller är det något annan äldre Fjord skrov som använts? Men jag hade för mig att hon sålde ut alla när hon gjorde sin satsning enbart på Terne båtarna.
Tomas
----------------------------------
Fjord 900 Dolphin
2x225 HP V8:or
Här skriver jag om min båt - http://www.fjordclub.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=1044
fjord900
Inlägg: 278
Blev medlem: 10 jan 2006, 22:37
Ort: Stockholm

Re: Fjord 28 CC?

Inlägg av fjord900 »

Terne båtarna hade väl axeldrift? Och den här drev. Det borde väl tala för olika skrovtyper?
/Thomas
cepe
Inlägg: 181
Blev medlem: 18 okt 2003, 08:59
Ort: Norway
Kontakt:

Re: Fjord 28 CC?

Inlägg av cepe »

Det var vel et bestillingsprosjekt spoom det bar ble en båt av. For dyr tenker jeg.

Det er ikke et Terne-skrog. Dette er et planende skrog. Ukjent konstruktør.
Skriv svar