Fjord Olympic 21


Moderator: Lars Lundbladh

Skriv svar
MieKis
Inlägg: 2
Blev medlem: 03 feb 2021, 12:30

Fjord Olympic 21

Inlägg av MieKis »

En lite mer unik Fjord med ett annorlunda doghouse byggt av en möbelsnickare, vilket jag tycker förhöjer båtens utseende. Den här båten är från 1968, med en Volvo Penta b20. Motorn är servad och bytt oljor, konserverad varje år, funkar perfekt. Drevet som är ett 270 är också genomgånget 2017 för 14.000:- . Båten har haft 3 ägare genom alla dessa år, fast man kan kanske kan säga 2. Min pappa köpte den 1972 i Stockholm och jag tog över 2006 när min pappa tyckte att nu får det räcka. Båten har sedan dess gått i sötvatten hela tiden, med några avstickare till havet. 2020 blev det ett helt nytt kapell för 13.000:-. bytt styrvajern, 2 batterier, kylskåp, liten solcell på rufftaket med regulator, Origo spritkök, diverse utrustning som ankare, fendrar, lite tampar och lite smått å gott. Toalett finns men är inte ombyggd för tömning. Bränsletank 170 lit, vattentank 65 lit. Upptagningsvagn 4- hjul, ombyggd och nymålad för bättre styrförmåga 2020. Badbrygga i teak med stege, byggd av en fackman, mycket gedigen och snygg. Båten behöver en bottenmålning, jag har skrapat och förberett för det men låter det vara beroende på var båten hamnar, men det står en burk svart bottenfärg 2,5 lit för insjöar och bottenviken i båten, bara att stryka på.

Pris 68.000:
Bilagor
Olympic_1.jpg
Olympic_4.jpg
Olympic_3.jpg
Olympic_2.jpg
Olympic_1.jpg
Skriv svar