DC 21

Frågor om Båtar och modeller.
Questions about boats and modells

Moderator: Lars Lundbladh

Skriv svar
baat
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 jan 2005, 16:54
Ort: Sweden

DC 21

Inlägg av baat »

Hej!

Är det någon som har bra bilder på dc21, framförallt interiört? Har lite svårt att bestämma om det är Weekender eller Dc jag ska satsa på.

MVH
Måns, Luleå

erm
Lars Lundbladh
Inlägg: 1500
Blev medlem: 26 jul 2003, 23:46
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Lars Lundbladh »

Hej!

Jag har original broschyren och kan säkert fixa bilder på DC 21 åt dig. Skillnaden är att DC har en sittbrunn som är något större i ett plan. 2 kojplatser. Soffa i akter är oftast fällbar så att man kan sola eller såva där. 21 Weekender har sittbrunn i två plan så kallad halv flybridge och 3-4 kojplatser i ruffen som har midkabin samt att weekender har toalett och pentry i ruffen vilket inte DC har. Många DC ägare har byggt pentry i sittbrunn och har portapoti.
Maila om du har bredband så kan jag skicka broschyr.

/Lars
Paulsson
Inlägg: 10
Blev medlem: 08 aug 2003, 15:34
Ort: Sweden

Inlägg av Paulsson »

Hej

Jag har en DC21 från 1981 och en del bilder jag kan maila till dig.
Jag har byggt ett pentry med spis och lådor bakom passagerastolen
och diskho med lådor bakom förarstolen,bra lösning tycker jag,
lite på bekostnad av den annars rätt stora ytan mellan främre stolar
och aktersoffa.

Mats

Mats Paulsson
baat
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 jan 2005, 16:54
Ort: Sweden

Inlägg av baat »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lars Lundbladh</i>

Hej!

Jag har original broschyren och kan säkert fixa bilder på DC 21 åt dig. Skillnaden är att DC har en sittbrunn som är något större i ett plan. 2 kojplatser. Soffa i akter är oftast fällbar så att man kan sola eller såva där. 21 Weekender har sittbrunn i två plan så kallad halv flybridge och 3-4 kojplatser i ruffen som har midkabin samt att weekender har toalett och pentry i ruffen vilket inte DC har. Många DC ägare har byggt pentry i sittbrunn och har portapoti.
Maila om du har bredband så kan jag skicka broschyr.

/Lars
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

erm
Skriv svar