Service manual Volvo AQ 271

Tekniska frågor om tex. motorer , el etc.
Technical matters about engines, electrical equipment etc.

Moderator: Lars Lundbladh

Skriv svar
ketilm
Inlägg: 5
Blev medlem: 07 jan 2006, 12:27

Service manual Volvo AQ 271

Inlägg av ketilm »

Hei.
Enten så trenger jeg en verkstedshåndbok for AQ-271, (GM V-8) eller så må jeg ha mye hjelp av dere fremover. :lol:
Første spørsmål gjelder vannpumpen for sirkulasjon av sjø-vann.
Etter en halv sesong fant jeg ut at lagrene i vannpumpen var ikke bare utslitt, men knust(!) Det var en enkel affære å finne nytt lager ettersom det heldigvis er et helt standard lager med standard mål !!
Problemet nå er gummiopphenget på pumpen. Det som står der fra før er litt slarkete, og mitt spørsmål er derfor:
:?:
Skal gummiforingen på sjøvannspumpen (på AQ-271) ha litt spillerom, eller skal den være fast og ikke kune beveges i noen særlig grad???

Mvh Ketil M
Lars Lundbladh
Inlägg: 1500
Blev medlem: 26 jul 2003, 23:46
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Lars Lundbladh »

Hej!

Vad menar du med spillerom (spelrum) är det glapp vid axeln eller på annat ställe? Är det denna tätningsring det gäller?

[img]http://lidingomarin.bai.nu/upl/mediumre ... 34B44}.jpg[/img]

/Lars
ketilm
Inlägg: 5
Blev medlem: 07 jan 2006, 12:27

Inlägg av ketilm »

Hei!
Det er nok ikke pakningen rundt akslingen jeg tenker på.
Hvis man ser vannpumpen forfra, så sitter det et stag nederst på pumpen som går over til motoren. Staget holder igjen vannpumpen slik at den ikke blir med rundt vevakslingen, og er montert i en gummiforing på pumpen.
Spørsmålet er alså om denne gummiforingen skal være helt stram, eller om det skal være litt "å gå på"

Har et bilde som illustrerer hva jeg tenker på, men forstår at det ikke går å legge bilder direkte inn i forumet..

Mvh Ketil
Lars Lundbladh
Inlägg: 1500
Blev medlem: 26 jul 2003, 23:46
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Lars Lundbladh »

Hej!

Tyvärr går det inte att lägga in bilder på forumet ännu. Däremot kan man länka in bilder (med html) ifrån andra hemsidor , set är så jag gör just nu. Är det något på bilden som stämmer ?:

Bild

/Lars
ketilm
Inlägg: 5
Blev medlem: 07 jan 2006, 12:27

Inlägg av ketilm »

Kjempebra!
Det er bussningen som er merket med 21 som jeg tenker på.

Ketil.
Skriv svar