Reling till Weekender

Tekniska frågor om tex. motorer , el etc.
Technical matters about engines, electrical equipment etc.

Moderator: Lars Lundbladh

Skriv svar
Anders B
Inlägg: 21
Blev medlem: 21 jan 2007, 22:10

Reling till Weekender

Inlägg av Anders B »

I somras blev min reling på styrbordssidan kraftigt skadad i stormigt väder mot hög brygga. Finns det någon kunskap i klubben om det finns en duktig hantverkare som kan reparera och svetsa i rostfritt? eller kanske någon halvslaktad weekender med styrbordsreling kvar.

Tips eller kontakt skulle glädja mig mycket
/Anders Brunberg
fam.brunberg@hotmail.com
Lars Lundbladh
Inlägg: 1500
Blev medlem: 26 jul 2003, 23:46
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Lars Lundbladh »

Hej!

Maila mig på lars.lundbladh@fjordclub.com så kan jag förmedla kontakt. 21 Weekender har inte en rostrfri pulpit utan kromat mässing. Så hela pulpiten måste göras ny. Eventuellt har min kontakt kvar min gamla pulpit som han kan malla efter .

/Lars
Anders B
Inlägg: 21
Blev medlem: 21 jan 2007, 22:10

Reling till Weekender

Inlägg av Anders B »

Hej Lars
Tack för responsen...

Jag skrev inte att jag har en weekender 24, så jag kollade upp hur 21:an egentligen ser ut...
Relingen tycks sitta runt cabin...

Blir också väldans osäker på min egen förmåga att bedöma material dvs mässing eller rostfritt, kan det vara olika på 21;an och 24;an?
Har inte hunnit kolla upp detta.

Har prövat och mailat dig, men det har kanske inte kommit fram...

mvh
Anders
Lars Lundbladh
Inlägg: 1500
Blev medlem: 26 jul 2003, 23:46
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Lars Lundbladh »

Hej!

Ursäkta det sena svaret har tydligen lyckats missa ditt e-mail. Den pulpit som ligger hos smeden är till en 21:a . 24 har en helt annan pulpit. Tror dock att han kan göra en ny åt dig om han kan malla Pulpiten till 24:an till skillnad mot 21:an skall vara av rostfritt stål.

/Lars
Skriv svar