900 Dolphin skrev:Hej alla Fjordvänner!
....... och sedermera entusiastsidan om Coronet 32 Oceanfahrer som med idogt motstånd från ledande representanter från Coronetklubben ansåg sidan vara konkurrerande med klubbsidan på alla sätt. Tecken på det får jag fortfarande återkommande av ägare av modellen.
Skulle gärna vilja att du utvecklar detta lite mer. Du skriver "Tecken på detta får jag fortfarande" Hade ni en dialog om att slå ihop hemsidorna ?
Jag kan uppleva lite liknande vad gäller Fjordlingarna som har ett eget forum detta skulle vara intressant att integrera i Fjord klubben så att medlemsantalet blir större och vi kan starta flera aktiviteter som tex. att köpa in Fjordemblem etc. Idag är vi lite för få tex. har vi styrelsen gått in med rätt stora bidrag/lån för att kunna genomföra aktiviteter vilket vi inte skulle behöva om klubben blev större med fler betalande medlemmar.
900 Dolphin skrev:
Lokalt och modellindividuellt ser jag som en mycket stor styrka. Hur vi sedan differentierar inlägg och fokus kan vi bara få fram tillsammans.
Finns det intresse så kan jag så länge det gäller hemsidesrelaterat mycket väl tänka mig en aktiv roll för området Trelleborg-Strömstad ifall hjälp önskas.
En avdelning i Landets syd och västra del skulle vara intressant frågan var denna avdelning skulle göra bäst nytta , Göteborgsområdet är intressant då vi troligen skulle få flest medlemmar om det fanns en lokalt förankrad del av klubben där. idag har vi 12 medlemmar från Göteborgsområdet och ca 20 från kuststräckan Trelleborg till Strömstad.
skicka en mail till mig så får vi ta tag i detta.
900 Dolphin skrev:
Modelluppdelat forum ser jag som en mycket stor fördel. .................,lägger mycket stor del i sitt ägande till att sköta sin båt och ta del av ägandet genom att söka kunskap och ta del av andras erfarenheter av andra ägare av Fjordbåtar.
Om trafiken var större på forumet och verkligen handlande om modellrelaterat så skulle jag redan nu delat upp forumet.
Vi har idag några Weekender och Dolphin relaterade frågor i örvrigt är det motorer och drev samt en hel del vad det gäller frågor av allmän intresse.
Fjord har under åren sålt och tillverkat över 80 modeller under Fjord namnet en del kommer från andra märken som Selco osv.
/Lars