Mitt drev börjar se lite trist ut med en massa färgsläpp så jag fundrar på att bättringsmåla det i vinter. För att komma åt att skrapa och måla så känns det som jag måste få bort upphängningsgaffeln och backhakemekanismen, men det verkar kräva att man delar drevet vid både vid c. OCH vid a. eller b.
Jag lutar nog åt att dela vid c. och a. Delningen vid a. har jag redan gjort en gång (när jag packade om drevet) men delningen vid c. och själva demonteringen av upphängningsgaffeln har jag aldrig gjort förut. Jag har tittat i verkstadshanboken (http://www.mybayliner.co.uk/boatmad/280285290.pdf) och det verkar inte vara ogörbart för en normalhändig båtägare, men det första problemet blir väl att komma åt och lossa insexbultarna vid c.
Sedan har jag förstått att man behöver tillverka en urdragare för att dra ur styrspindeln när man skall ha loss upphängningsgaffeln, men att det går att fixa med gängad stång och lite brickor och muttrar i rätt storlek.
Är det någon som gjort detta och som har tips om det är nåt särskilt man bör tänka på i övrigt eller är det nåt som brukar djävlas?